چطوری میشه

چگونه یک تقویم تحریریه در وردپرس بسازیم (و در واقع از آن استفاده کنیم)

چگونه یک تقویم تحریریه در وردپرس بسازیم (و در واقع از آن استفاده کنیم)

ساخت تقویم تحریریه در وردپرس کار چندان دشواری نیست.

با این حال، همه چیز به این بستگی دارد که آیا از تقویم برای برنامه زمان بندی وبلاگ خود استفاده می کنید یا نه به جایی می رسد که در واقع شما را بی نظم تر می کند.

تقویم سرمقاله می تواند برای وبلاگ های فردی و چند نویسنده کار کند. هر یک از این نوع وبلاگ ها به تقویم نیاز دارند، زیرا وبلاگ فردی-نویسنده احتمالاً ویرایشگری ندارد تا نویسنده را در جریان نگه دارد، در حالی که وبلاگ چند نویسنده پیچیده تر است، زیرا مقالات متعددی برنامه ریزی شده و وارد می شوند. از منابع مختلف.

از آنجایی که تقویم سرمقاله بخش مهمی از موفقیت وبلاگ نویسی شماست، بیایید به بررسی پلاگین های تقویم تحریریه بپردازیم. سپس، فرآیند نصب را توضیح می‌دهیم، ابزارهایی که برای فرآیند شما مفید هستند، همراه با نکاتی در مورد نحوه حفظ آن در تقویم خود.

یک افزونه تقویم ویرایشی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد

تعداد محدودی از تقویم‌های سرمقاله در بازار وجود دارد که تشخیص اینکه کدام یک برای شما مناسب است را تا حدودی آسان می‌کند. در زیر گزینه ها و دلیل برجسته بودن آنها به نظر من آمده است:

  • تقویم تحریریه – کاملا رایگان و استفاده از آن آسان است. پس از نصب نیازی به پیکربندی تنظیمات ندارید و یکی از تمیزترین و ابتدایی ترین تقویم های ویرایشی را در اختیار شما قرار می دهد. یادآوری یا ویژگی های پیشرفته تری ندارد، بنابراین برخی معتقدند این برای وبلاگ نویسان فعال تر است.
  • CoSchedule – باید برای این کار هزینه بپردازید یکی، اما اکثر کاربران اظهار می کنند که کاملاً ارزشش را دارد. این یکی از گزینه‌های بهتر برای افزایش شانس شما برای استفاده از تقویم است، با یک تحلیلگر سرفصل، افزونه Chrome برای مدیریت محتوا، سیستم یادآوری و گزینه‌هایی برای زمان‌بندی موارد دیگر مانند رسانه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها.
  • PublishPress – این افزونه رایگان است، اما برخی از افزونه‌های مفید آن ها رایگان هستند من اعلان‌ها و نظراتی را که می‌توانید با افراد تیمتان بدهید، همراه با وضعیت‌های سفارشی (مانند «پیچ‌شده» یا «تخصیص داده شده» به‌جای «در حال انجام» یا «در انتظار بازبینی») دوست دارم.)
  • ویرایش جریان – در اینجا یک تقویم سرمقاله رایگان دیگر با گروه‌های کاربری وجود دارد، نظرات، وضعیت های سفارشی و بودجه داستان. اگر به دنبال چند ویژگی اضافی هستید، این را بعد از تقویم ویرایشی توصیه می کنم.
  • تقویم محتوای WP – این کمتر است پلاگین محبوب، بنابراین من آن را به اندازه کافی تست نکرده ام. گفته شد، دارای ابزارهای کشیدن و رها کردن، تقویم کامل و موارد دیگر است.

انتخاب ما: افزونه تقویم تحریریه یا CoSchedule

da86daafd988d986d987 db8cdaa9 d8aad982d988db8cd985 d8aad8add8b1db8cd8b1db8cd987 d8afd8b1 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8a8d8b3d8a7d8b2db8c 6699be7c9c478

این مسابقه سختی است. من شخصاً از مینیمالیسم افزونه تقویم ویرایشی لذت می برم، اما کاملاً درک می کنم که برخی از افراد ویژگی های بیشتری مانند CoSchedule و Edit Flow را می خواهند.< /p>

برای این مقاله می‌خواهم از افزونه تقویم ویرایشی استفاده کنم، اما نکات ذکر شده به طور کلی برای تقویم‌های تحریریه اعمال می‌شود.

افزونه را نصب کنید و مطمئن شوید که تقویم شما کجاست

بخش بزرگی از استفاده واقعی از تقویم تحریریه شما این است که بدانید کجاست. من در گذشته از برخی از تقویم‌ها استفاده کرده‌ام که پیوند تا حدودی پنهان است یا هرگز روی برگه‌ای که مرا به تقویم می‌برد کلیک نمی‌کنم. این خوب نیست می‌دانم که همه ویراستاران و نویسندگان ویژگی‌های خاص خود را دارند، و به همین دلیل ضروری است که همه افزونه‌های تقویم معتبرتر را آزمایش کنید.

اگر احساس می‌کنید هرگز تقویم را باز نمی‌کنید، از افزونه صرفنظر کنید.

به عنوان مثال، من برای Editorial Calendar در قسمت پشتی سایت وردپرس خود جستجو کردم، افزونه مورد نظر خود را پیدا کردم، آن را نصب و فعال کردم.

da86daafd988d986d987 db8cdaa9 d8aad982d988db8cd985 d8aad8add8b1db8cd8b1db8cd987 d8afd8b1 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8a8d8b3d8a7d8b2db8c 6699be7dad65c

بعد از آن، در واقع یک لحظه طول کشید تا بفهمم تقویم کجا قرار دارد. با این حال، پس از آن ذهن من متوجه شد که برگه پست ها منطقی است.

da86daafd988d986d987 db8cdaa9 d8aad982d988db8cd985 d8aad8add8b1db8cd8b1db8cd987 d8afd8b1 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8a8d8b3d8a7d8b2db8c 6699be7ed22eb

بنابراین، وقتی به پست‌ها > تقویم می‌روید، تقویم کامل برای ویرایش روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود. دلیل اینکه از این تنظیم لذت می برم این است که هر بار که یک پست وبلاگ جدید ایجاد می کنم روی آن برگه Posts کلیک می کنم. شما ممکن است گرایش های دیگری داشته باشید، اما من طرفدار زیاد سایر افزونه های تقویم تحریریه نیستم زیرا داشبورد جداگانه یا تقویم های مخفی دارند.

این فقط برای من جواب می دهد.

da86daafd988d986d987 db8cdaa9 d8aad982d988db8cd985 d8aad8add8b1db8cd8b1db8cd987 d8afd8b1 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8a8d8b3d8a7d8b2db8c 6699be80b84d4

برای ایجاد یک پست جدید باید روی یکی از روزهای تقویم کلیک کنید. وقتی روی یک روز پیمایش می‌کنید، دکمه پست جدید را می‌بینید.

da86daafd988d986d987 db8cdaa9 d8aad982d988db8cd985 d8aad8add8b1db8cd8b1db8cd987 d8afd8b1 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8a8d8b3d8a7d8b2db8c 6699be8196531

پس از آن به شما امکان می‌دهد عنوان، محتوا، زمان انتشار و وضعیت پست مانند پیش‌نویس را به‌سرعت پر کنید. هنگامی که دکمه ذخیره را فشار دهید، برای ویرایش و انتشار بعدی در تقویم ذخیره می‌شود.

به خاطر داشته باشید که برای اینکه تقویم کار خود را انجام دهد، باید وضعیت پیش‌نویس را به زمان‌بندی شده تغییر دهید.

da86daafd988d986d987 db8cdaa9 d8aad982d988db8cd985 d8aad8add8b1db8cd8b1db8cd987 d8afd8b1 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8a8d8b3d8a7d8b2db8c 6699be828a44e

برنامه ارسال خود را توسعه دهید

یکی از راه‌های اطمینان از اینکه تقویم خود را فراموش نمی‌کنید این است که از یک برنامه سخت پیروی کنید.

تصمیم بگیرید که هفته ای یک بار پست بگذارید کافی نیست. گفتن اینکه شما برای پنج یا شش پست در ماه برنامه ریزی می کنید حتی بدتر است.

به برنامه هفتگی پایبند باشید و یک روز از هفته را انتخاب کنید. به این ترتیب شما به یاد خواهید آورد و خوانندگان شما مشتاقانه منتظر آن روز خواهند بود.

برای مثال، در تقویم خود برنامه ریزی کرده ام که هر جمعه ساعت 10 صبح پست بگذارم. در ابتدای هر ماه، آن چهار جمعه را با عناوین وبلاگ و هر یادداشت اضافی که باید یادداشت شود، برنامه ریزی می کنم.

da86daafd988d986d987 db8cdaa9 d8aad982d988db8cd985 d8aad8add8b1db8cd8b1db8cd987 d8afd8b1 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8a8d8b3d8a7d8b2db8c 6699be839ac21

جستجو و فهرستی از ایده های پست وبلاگ تهیه کنید

به طور مداوم به ایده های پست وبلاگ جدید توجه داشته باشید. بهترین گزینه این است که وبلاگ ها و نشریاتی را که به وبلاگ شما مرتبط هستند دنبال کنید. اگر موضوع جالبی می بینید، آن را علامت گذاری کنید و چرخش خود را ایجاد کنید تا منحصر به فرد شود.

پس از آن، عنوان را در تقویم خود قرار دهید تا هرگز آن را فراموش نکنید. شما مجبور نیستید برنامه را از همان ابتدا برنامه ریزی کنید، اما باید بخش زیادی از پیش نویس ها را در تقویم خود داشته باشید.

da86daafd988d986d987 db8cdaa9 d8aad982d988db8cd985 d8aad8add8b1db8cd8b1db8cd987 d8afd8b1 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8a8d8b3d8a7d8b2db8c 6699be84a832c

برخی از مکان‌های دیگر برای یافتن ایده‌های خوب پست وبلاگ عبارتند از:

  • Google Trends
  • Google Alerts
  • Reddit
  • Quora
  • انجمن های صنعتی

ویرایش های ساده و پیشرفته را متفاوت انجام دهید

یکی از دلایلی که مردم استفاده از تقویم‌های سرمقاله خود را متوقف می‌کنند این است که خسته می‌شوند.

این اشتباه را با انجام کارهایی بیشتر از آنچه باید انجام دهید، مرتکب نشوید. همه ویرایش‌های اصلی باید در صفحه پست معمولی انجام شوند، اما افزونه Editorial Calendar ابزار فوق‌العاده‌ای برای ویرایش‌های سریع دارد که در دراز مدت در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند.

da86daafd988d986d987 db8cdaa9 d8aad982d988db8cd985 d8aad8add8b1db8cd8b1db8cd987 d8afd8b1 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8a8d8b3d8a7d8b2db8c 6699be85c40eb

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تقویم بروید و پستی را که می خواهید مشاهده کنید انتخاب کنید. بر روی دکمه ویرایش سریع کلیک کنید تا هر محتوایی را که می خواهید تنظیم کنید. جالب‌تر این است که اگر کمی HTML یاد بگیرید، می‌توانید تقریباً تمام ویرایش‌های پست را از این نما انجام دهید.

da86daafd988d986d987 db8cdaa9 d8aad982d988db8cd985 d8aad8add8b1db8cd8b1db8cd987 d8afd8b1 d988d8b1d8afd9bed8b1d8b3 d8a8d8b3d8a7d8b2db8c 6699be86d2664

یادداشت برداری برای بعد یا برای ویرایشگر

ارتباط کلیدی برای یک تقویم سرمقاله است. افزونه Editorial Calendar که دوست دارم نظر یا یادآوری برای برنامه‌ریزی پست‌های شما ندارد. با این حال، می توانید این مشکل را با یک برنامه اضافی مانند Trello حل کنید.

اگر سبک شما این نیست، افزونه‌های دیگری مانند CoSchedule و Edit Flow را امتحان کنید. آنها پیچیده تر هستند، اما ویژگی ها بسیار پیشرفته تر از افزونه Editorial Calendar هستند.

با تقویم تحریریه خود موفق باشید!

سازمان‌هایی مانند این بسیار زیاد می‌شوند، بنابراین نکاتی را که در بالا توضیح دادیم برای پیشبرد و کارآمد کردن وبلاگ خود تا حد امکان رعایت کنید. اگر سوالی دارید، در نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا